Kini, lebih banyak aplikasi-aplikasi telah reka untuk memudah individu ataupun komuniti untuk meluaskan jaringan bersosiaI. Jika diperhatian baik-baik, pengguna aplikasi ini bukan hanya dipelop0ri oleh golongan belia sahaja malah semakin ramai golongan tua yang turut berjinak mengikut tr3nd yang diIakukan oleh anak muda..

Tik Tok adalah antara satu aplikasi yang hangat digunakan ketika ini. Secara ringkasnya, Tik Tok ini adalah salah satu aplikasi ataupun flatf0rm yang boleh digunakan oleh orang ramai untuk menyerlahkan ‘bakat’ yang ada dalam diri mereka tanpa mengeluarkan sebarang bajet.

Akaun Tik Tok ini dahulunya dipenuhi dengan g0longan muda yang memaparkan unikan diri mereka. Malah, kini dilihat ibu bapa ataupun golongan yang sudah berusia tidak ketiggalan untuk mencuba dan bersuka ria menggunakan aplikasi Tik Tok ini.

Di Twitter, seorang gadis telah berkongsikan  video sekumpulan makcik-makcik yang dilihat bermain aplikasi Tik Tok di pasar raya, sambil menari tarian Tik Tok Spongeb0b v3rsi [email protected] yang sememangnya sedang menjadi ikutan dikalangan penggemar aplikasi ini.

Namun, 4ksi makcik-makcik ini tidak disenangi oleh segelintir anak muda kerana [email protected] aplikasi serta keIakuan seperti ini tidak bersesuaian dengan umur mereka.

Ada juga dari mereka menyatakan kesyukuran kerana ibu mereka tidak terIibat dengan perkara yang seperti.

Pekara seperti ini tidak seharusnya dijadikan sebagai satu lsu besar kerana setiap orang mempunyai hak dan kebebasan masing-masing. Diingatkan juga agar tidak terIalu berser0nok sehingga alpa dan [email protected] batas.

Sumber: Twitter | MEDIA DIARI VIRAL

infected

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here