Bumbung Rumah Hampir Roboh, Sekeluarga Hidup Serba Daif Cetus Sayu!

0
75

Media sosial seperti biasa menjadi medium yang digunakan oleh pelbagai lapisan masyarakat. Menerusi jaringan media sosial ini juga, ramai yang menggunakannya sebagai platform mempromosikan jualan, penyebaran maklumat dan tidak dinafikan ramai juga yang menyalahgunakan platform atas talian ini.

Macam-macam kisah yang dikongsikan sendiri oleh para pengguna sehingga tersebar meluas di media dan menjadi ‘viral’. Dengan kuasa ini juga, terdapat beberapa golongan mampu mengubah hidup mereka dan meraih bantuan ramai pihak dengan mudah.

Aku baru nk suap siakap kt mulut.Nmpk gambar ni masuk kt hp aku,trus kenyang perut aku. Ingtkn kt veatnam. Upanya kt kg…

Posted by Awie Castello on Friday, April 17, 2020

Ingatkan di Vietnam, rupanya kat Kampung Melayu Majidee

Pada Jumaat yang lalu, pemilik akaun Facebook Awie Castello telah berkongsi kisah mengenai sebuah keluarga yang menginap di sebuah kediaman yang sangat daif. Posting tersebut telah menarik perhatian ramai warganet di Facebook.

Rata-rata netizen begitu terkesan dengan nasib yang menimpa keluarga tersebut dan meminta Awie menggemukakan maklumat lanjut sebagai langkah untuk menghulurkan bantuan kepada mereka.

Image may contain: one or more people and people sitting

Ramai berikan bantuan

Rosli Alamat..no 22 lorong damai jalan sempadan kg melayu majidee011 62099901Hp kluarga ni kdang2 ok kdang tak.sye…

Posted by Nur Hidayah Yaya on Monday, April 20, 2020

Facebook banyak memberi kebaikan

Awie tidak menyangka perkongsiannya di Facebook mendapat perhatian ramai orang sekaligus dapat memberikan sinar baru buat keluarga tersebut. Terima kasih kepada semua yang turut memberikan bantuan keperluan kepada keluarga itu.

Fb ni byk kbaikn untuk aku.trpulang pd individu2 untuk mnilaikn.pandangan masing2.Ini je salah 1 cara yg aku ada untuk…

Posted by Awie Castello on Sunday, April 19, 2020

Di sini kita dapat lihat ramai golongan yang terjejas disebabkan PKP yang dilaksanakan, tidak kurang juga dengan golongan yang lebih memerlukan. Diharapkan agar kita sentiasa bersyukur dengan rezeki yang telah dikurniakan kepada kita.

Sumber: Awie Castello

infected

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here